الوند نوشت وبلاگی برای همدان شناسی

اجتماعی - فرهنگی - ادبی

الوند نوشت وبلاگی برای همدان شناسی

اجتماعی - فرهنگی - ادبی

َکوهنویسان "صعودقلم" این بار در مهاباد گردهم می آیند

 

َکوهنویسان "صعودقلم" این بار در مهاباد گردهم می آیند

حسین زندی

هفتمین برنامهء سالانه ءصعودقلم به میزبانی استان آذربایجان غربی برگزارمی شود

صعود قلم عنوان گروهی از کوهنوردان وبلاک نویس است که هرسال در یکی از استان ها ودر یکی از کوههای کشور گردهم می آیند تاتجربه های یکساله ء خود را با هم قلمان تقسیم کنند.

امسال نیز این برنامه به مدت سه روز  با اجرای برنامه های گوناگون ازشهر مهاباد آغاز ودرطبیعت زیبای شهرهای پیرانشهر وسردشت ادامه خواهد یافت.

به گفته فرید صدقی عضو هیئت اجرایی گروه ومیزبان برنامه بیش از یکصد تن از کوهنویسان سراسر کشور دراین صعود شرکت دارند.وی افزود:برنامه امسال بیشتر رویکرد زیست محیطی داردهمچنین توجه به میراث باستانی از اهداف برنامه امسال است.

صدقی در پاسخ به این پرسش که علت انتخاب آبشاروجنگل خرپاپ وچه بود گفت:مسئله ی حفاظت از جنگل هاوآبها در کشور بسیار مهم است ومتاسفانه کمتر  بدان توجه می شود.وخواست ما  آشنایی وتوجه به جنگل ها وآبشارهای کشور است.

فرید صدقی افزود:از آنجا که ارتباط کوهنویسان در طول سال به صورت مجازی است ویک بار در سال این صعود گروهی اجرا می شود ،می توان گفت این برنامه فرصت دیدار دوستان را بوجود می آورد ودوستی ها از حالت مجازی خارج می شود ،در واقع تکیه ما در این برنامه بر دیداردوستان است .

صعود قلم استان آذربایجان غربی با میزبانی وحمایت جمعی از نهادهای مدنی شهرمهاباد،هیئت کوهنوردی مهاباد ،کانون کوهنوردان اوراز مهاباد ،هیئت کوهنوردی پیرانشهر ،انجمن کوهنوردان مهاباد اجرا می شود واز روز پنج شنبه یازدهم خردادماه درشهر مهاباد آغاز ودر روزهای دوازدهم وسیزدهم خرداد در شهرهای پیرانشهر وطبیعت زیبای سردشت اجرا خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد