الوند نوشت وبلاگی برای همدان شناسی

اجتماعی - فرهنگی - ادبی

الوند نوشت وبلاگی برای همدان شناسی

اجتماعی - فرهنگی - ادبی

گشایش نخستین نگارخانه خصوصی همدان

 

 

با آثاری از مینا آذر افشان انجام شد:
گشایش نخستین نگارخانه خصوصی همدان
گالری گلستانه آثار نقاشی و طراحی هنرمند توان جو «مینا آذر افشان » با حضور علاقمندان و اصحاب رسانه در همدان گشایش یافت .

 گشایش نخستین نگارخانه خصوصی همدان

به گزارش هنرنیوز، مینا آذرافشان – از هنرمندان توان‌جو کشور است که بیش از ۱۸ سال به خلق آثار هنری مشغول بوده و در کنار نقاشی و طراحی سرودن شعر را نیز در کارنامه خود دارد. 

نخستین مجموعه شعر او با عنوان « یاد ستاره » درآستانه افتتاح نگارخانه منتشر شد که اشعار عاشقانه او را دربرمی‌گیرد. این توان‌جو از ۳ سالگی به بیماری میوپاتی ( تحلیل عضلانی ) دچار شد و قادر به حرکت نیست.
در گشایش این نمایشگاه او با اشاره به موانع و شرایط خاص راه اندازی این نگارخانه گفت: حدود ۶۰ اثر آماده نمایش است که در مرحله نخست کمتر از ۳۰ اثر در معرض دید عموم قرار گرفت.
 آذرافشان در ادامه درباره انتشار مجموعه شعر « یاد ستاره » گفت: بیش از یکسال این کتاب درانتظار مجوز بوده است.

او اظهار کرد: در سرودن شعر تحت تاثیر فروغ، سهراب سپهری، فریدون مشیری بوده است.

وی هم اکنون با مادرش که او را همراه و مشوق همیشگی خود می‌داند، زندگی می‌کند.آذرافشان دانشجو ترم آخر ادبیات است و بخشی از محل زندگی خود را به این گالری اختصاص داده است.

محمد علی فرجی رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرهمدان در مراسم گشایش این نگارخانه در پاسخ به این پرسش که علت وقفه ۲ ساله در صدور مجوز کتاب این هنرمند چیست و چنین رفتاری با توان‌جو چه توضیحی دارد؟ گفت: کسی که برای نخستین بار کتاب می‌نویسد با اصطلاحات و مواردی آشنا نیست و ممکن است چیزهایی بنویسد که برای چاپ کتاب مناسب نباشد و از آنجا که ما یک مرجع برای چاپ کتاب داریم که آن هم در تهران است، در نتیجه ما در شهرستان تصمیم گیرنده نیستیم.
 از سویی مهمترین وظیفه مسوولین ایجاد فضای مناسب برای هنرمندان بخصوص هنرمندان توان‌جو است درحالیکه بیشتر کتابخانه‌ها و تنها گالری ارشاد در مرتفع‌ترین نقطه شهر همدان قرار دارد.

فرجی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه هنرمندان ناچار خود باید اقدام به ایجاد چنین فضاهای هنری بکنند، پس مسوولیت شما در این بین چیست؟ اظهار کرد: در بحث نگارخانه‌ها و در بیشتر شهرهای پیشرفته و کشورهای منطقی، دولت ارتباطی با آثار هنری ندارد و نگارخانه‌ها توسط بخش خصوصی ایجاد می‌شود. ما به روزی امیدواریم که دولت هیچ گونه دخالتی نداشته باشد و وابستگی هنرمندان به دولت کم شود.
 
وی در مورد رفع موانع موجود در ایجاد نگارخانه‌های خصوصی گفت: کسانی که علاقمند به ایجاد گالری خصوصی هستند، مطمئناً با سد و مانعی مواجه نیستند. آیین‌نامه‌های مختلفی در این زمینه داریم حتا اگر مانعی وجود داشته باشد، ما برای رفع این موانع اعلام آمادگی می‌کنیم و همکاری لازم را برای ایجاد نگارخانه خصوصی را انجام می‌دهیم.

به گزارش هنرنیوز، علاقمندان با هماهنگی قبلی می‌توانند به آدرس همدان ۳۰ متری سعدیه – خیابان فاطمیه -۱۸ متری محمدیه – پلاک ۳۸ مراجعه و از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد