الوند نوشت وبلاگی برای همدان شناسی

اجتماعی - فرهنگی - ادبی

الوند نوشت وبلاگی برای همدان شناسی

اجتماعی - فرهنگی - ادبی

مصاحبه 21 /1/90

مصاحبه ی دبیرپژوهشی انجمن ایران شناسی کهن دژ (حسین زندی) با باشگاه خبرنگاران درباره ی خدمات و تسهیلات برای گردشگران باید افزایش یابد درتاریخ 21 فروردین 1390

خدمات و تسهیلات برای گردشگران باید افزایش یابد

حسین زندی گفت:خدمات و تسهیلات،باتوجه به افزایش گردشگران باید در اماکن و بناهای تاریخی افزایش یابد.

عضو انجمن کهن دژ همدان،در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:در سالهای اخیر،سفر در بین خانواده های ایرانی افزایش یافته و آمارهای اخیر که از رسانه ملی پخش شد،از افزایش 30 درصدی سفر و گردشگری خبر داد.

زندی در مورد علت افزایش سفرهای نوروزی و به طور کل،علاقه مردم به سفر و گردشگری، ادامه داد:نیازهای مردم در دنیای امروز تغییر کرده و علاقه آنها به گردش و سفر تشدید شده است؛اما باید در برابر این علاقه،مدیران امکانات و تسهیلات مناسب را برای گردشگران ایجاد کنند.

عضو انجمن کهن دژ همدان،در مورد حضور گردشگران در شهر همدان تصریح کرد:بنا و اماکن تاریخی متعدد شهر همدان،باعث شده هرساله گردشگران داخلی و خارجی،از نقاط مختلف به این شهر دیدنی سفر کنند.

وی اظهار داشت:متاسفانه در شهر همدان،مکان های مناسبی برای حضور مسافران وجود ندارد و به هنگام حجم سفر و حضور گردشگران در شهر،کنترل و مدیریت برای مدیران مشکل می شود.

زندی گفت:درحاشیه شهر همدان،مکان های تفریحی،فرهنگسرا و سالن برای برگزاری مراسمی همچون کنسرت و برنامه های تفریحی و سرگرمی برای گردشگران،وجود ندارد.

وی درمورد آرامگاه بوعلی که یک مکان تاریخی در شهر همدان است،افزود:دراطراف آرامگاه بوعلی که یکی از بناهای تاریخی و مهم محسوب می شود،با نصب بنر بر روی داربست های فلزی،به تبلیغ این مکان اقدام کرده اند.

زندی ادامه داد:این درحالی است که در دنیای امروز،تمام تبلیغات با وسایل الکترونیک انجام می شود و برای شهر کوهستانی همچون همدان،وجود بنر تبلیغاتی در کنار آرامگاه که یک مکان تاریخی است، ایجاد مشکل می کند.

عضو انجمن کهن دژ همدان اظهار داشت:بهتر است مدیران و مسئولان،با احداث بردهای الکترونیکی و یا تلویزیون های شهری،به تبلیغات مکان های تاریخی بپردازند.

زندی درمورد نحوه آموزش گردشگری و بازدید از بنا و اماکن تاریخی،تصریح کرد:آموزش از طریق رسانه ها بخصوص رادیو و تلویزیون بعنوان یکی از عوامل آموزش،راهی مناسب برای آشنایی مردم و گردشگران با بنا و اماکن تاریخی و نحوه حفاظت مردم از این بنا و اماکن است.

وی درمورد نقش آموزش و پرورش در زمینه آموزش و اطلاع رسانی،افزود:آموزش و پرورش با گنجاندن واحدهای درسی در مقاطع تحصیلی مختلف،با عنوان محیط زیست و گردشگری،بطور حتم گام موثر و بلندی در این زمینه خواهند برداشت.

عضو انجمن کهن دژ همدان،درباره محصولات و صنایع دستی همدان ادامه داد:متاسفانه با ورود محصولات چینی به بازار،بسیاری از کوره های سفالگری همدان رو به تعطیلی است.

زندی خاطرنشان کرد:در ایام نوروز،کنار مکان و بناهای تاریخی همدان،محصولات و کالاهای چینی به هفروش می رفت که در واقع نظارتی برفروش محصولات و کالاهای صنایع دستی وجود ندارد.