الوند نوشت وبلاگی برای همدان شناسی

اجتماعی - فرهنگی - ادبی

الوند نوشت وبلاگی برای همدان شناسی

اجتماعی - فرهنگی - ادبی

نوای اصفهان همایون در همدان

نوای اصفهان همایون در همدان 

کنسرت گروه سیاوش و همایون شجریان با نام آینه ها

این برنامه روزهای 16و 17 آبان در سالن بوعلی سینا همدان در سه نوبت برگزار شد. 

هنرمندان جوانی چون حسن رضایی نیا، همایون نصیری، اصغر عربشاهی، مهیار طریحی، آیین مشکاتیان، حمید خوانساری،داریوش آذر و سهراب پورناظری شجریان را در این تور دو روزه همراهی می کردند .

بخش اول برنامه در مقام اصفهان و کارهایی از سهراب و کیخسرو پورناظری با اشعاری از خیام، مولوی و حافظ بود در بخش دوم اشعاری از مهسا زمانیان، هومن دکایی، حافظ، سعدی و مولانا با آهنگسازی کیخسرو، سهراب و تهمورس پورناظری در دستگاه نوا اجرا شد. 

استفاده از سازهای کوبه ای شور و حال خاصی به برنامه بخشیده بود و نو بودن کارها و عدم تکرار مخاطبان را به وجد می آورد از جمله قطعه بی کلام «از عشق» به آهنگسازی سهراب و تهمورس پورناظری با رنگ و بوی کردی و ریتم تند، احساسات مخاطبان را برانگیخت همچنین تصنیف" آینه ها "کار تازه دیگری بود که گروه سیاوش اجرا کرد. 

اما اجرای دو برنامه پی در پی در یک شب باعث خستگی گروه شده بود که در برنامه کاملا مشهود بود .همچنین صدابرداری نامناسب و   کوچک بودن سالن اجرای کنسرت و صدای گوشی موبایل برخی افراد و صدای نوزادان که از مشکلات همیشگی اجرای کنسرت در ایران است باعث رنجش مخاطبان گردید.وعلیرغم استقبال بی سابقه مخاطبان این برنامه تمدید نشد.درحالی که بلیط این کنسرت با سه برابر قیمت واقعی در بازار غیر رسمی به فروش رفت. 

در پایان به درخواست مهمانان، گروه سیاوش با اجرای تصنیف «جان جهان» زنده یاد پرویز مشکاتیان را به یاد شنوندگان آورد.

گزارش از حسین زندی