الوند نوشت وبلاگی برای همدان شناسی

اجتماعی - فرهنگی - ادبی

الوند نوشت وبلاگی برای همدان شناسی

اجتماعی - فرهنگی - ادبی

فعالیت تشکل های مردم نهاد، همدان را به سمت توسعه سوق می دهد

فعالیت تشکل های مردم نهاد، همدان را به سمت توسعه سوق می دهد

http://www3.hamedan.irna.ir/fa/News/80645240/اجتماعی/فعالیت_تشکل_های_مردم_نهاد__همدان_را_به_سمت_توسعه_سوق_می_دهد

همدان- انجمن های مردمی فعال در استان همدان فعالیت های داوطلبانه خود را در زمینه کاهش آسیب های فرهنگی ، اجتماعی و حوزه بهداشت و درمان متمرکز کرده تا جامعه استان همدان را به سمت توسعه سوق دهند و از بروز ناهنجاری ها جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا کارشناسان معتقدند بشر در 50 سال اخیر به اندازه تمام دوران زیستش علم آموخته و به دانش خود افزوده است؛ همین علم آموزی و رشد بدون توقف انسان در دنیا الزاماتی را به وجود آورده است که بشر برای ادامه حیاتش مجبور به قبول و اجرای آن ها است.

در گذشته چندان مردم در امر حکومت دخالت نمی کردند اما رفته رفته تمامی کشورها به این نتیجه رسیدند که کارها را باید برون سپاری کرده و به مردم واگذار کنند چرا که دولت به تنهایی قادر به پاسخگویی نیازهای مردم نبوده و بهترین راه کار حل این معضل استفاده از تشکل های مردم نهادی است که توسط مردم علاقمند و با انگیزه تشکیل شده اند.


یکی از اعضای تشکل مردم نهاد
ˈدوستان زمینˈ که در زمینه محیط زیست و آموزش حفاظت از این موضوع مهم تلاش می کند در گفت و گو با ایرنا گفت: رسالت سازمان های مردم نهاد این است که پل ارتباطی بین مردم و نهادهای دولتی باشند و سعی کنند فاصله خود را با نهادهای دولتی حفظ نمایند.
ˈحسین زندیˈ ادامه داد: آسیب نهادهای مردمی گرایش آن ها به احزاب سیاسی و یا دولت است که بر خلاف رسالت نهادهای مردمی است.

زندی تأکید کرد: تشکل های مردم نهاد باید از فعالیت های سیاسی و حاشیه ای دوری کنند و بر اساس اساس نامه رفتار نمایند.

نماینده سازمان های مردم نهاد همدان نیز با اشاره به اهمیت وجود تشکل های مردم نهاد سازمان یافته در گفت و گو با ایرنا، گفت: یکی از شاخص های توسعه در هر کشور ایجاد مکانیزم ها و سیستم هایی در راستای تقویت مشارکت مردم و بخش غیر دولتی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد